ציורי ילדים

שתפו את המאמר:

עידוד השתתפות בציור ויצירה במסגרת טיפול והדרכה להורים במסגרת הבית (והגן...)

כידוע לכם, הדרך בה הילד מצייר במהלך שנות ילדותו מושפעת ממספר גורמים : יכולת מוטורית (יציבה, כוח שריר, רמת הגמישות), יכולת קוגניטיבית (תכנון, התארגנות, דמיון) ומצב רגשי (דימוי עצמי, מוטיבציה, סף תסכול, מצוקה/משבר) ועל כן הוא מתפתח על רצף ההתפתחות. כמובן, שיש לקחת בחשבון גורמים אישיים וגורמים סביבתיים.

קיימת מגמת שינוי והתפתחות בציורי ילדים על פני תקופת זמן. על כן, כאשר מסתכלים על תוצרי הציור של הילד יש להשוותם לגרף ההתפתחות האישי שלו. הילד עובר משלב לשלב בהתפתחות ומפתח את יכולותיו בהתאם.

להלן כמה דגשים ורעיונות לעידוד השתתפות הילד בציור ויצירה: (מבוסס ניסיון מקצועי ומומלץ להעביר להורים ליישום בבית)

  • להלן כמה דגשים ורעיונות לעידוד השתתפות הילד בציור ויצירה:
  • (מבוסס ניסיון מקצועי ומומלץ להעביר להורים ליישום בבית)
  • נקפיד שכל פעילות תעשה באווירת משחק, אוירה נעימה ויצירתית.
  • חשובה ההתנסות וההנאה ופחות חשוב התוצר הסופי ואיכותו.
  • העידוד והתמיכה שלנו כמטפלים חשובים מאד לפיתוח חיובי של ערך הדימוי העצמי של הילד.
  • חשובה מידת החשיפה והתנסות, הצעת מגוון האפשרויות לביצוע הן במהלך הטיפול,
  • בבית ובמסגרת הגן – החשיפה וההתנסות הן שמביאות בסופו של דבר לשיפור היכולות והגברת המוטיבציה להשתתפות בפעילות.

לשאלה "אז מה עושים?" ישנם רעיונות רבים ומגוונים :

  • ציור בעזרת מדבקות, שבלונות, גזרי עיתונים וחומרי יצירה
  • שילוב הציור עם משחק דמיוני, שיתוף בחוויה אישית
  • הוספת ציור לספר או שיר מוכר
  • העתקה מציור מפורסםציור על גדלים שונים של דף – מפתקיות ועד דף גדול.
  • ציור משותף של ילד עם מטפל/הורה/מספר ילדים

לסיום,
חשוב שנזכור שהציור הנו אמצעי ביטוי נוסף מעבר לשפה המילולית ולכן יש חשיבות בטיפוח ופיתוח הציור כחלק מתהליך ההתפתחות.

מעוניינים לשמוע

על משרות פנויות?

עקבו אחרי ״האנשים של מכבי״

מעוניינים לשמוע
על משרות פנויות?